10 ok

10 powodów – dlaczego powinieneś reklamować biuro podróży

Wielkość witryny, jej lokalizacja – najlepiej przy głównej ulicy miasta lub w centrum handlowym, która zapewni jak największą ilość przechodniów, którzy nierzadko pogrążeni w swoich myślach zwrócą łaskawie uwagę na piękne zdjęcie zachodzącego słońca na rajskiej wyspie i zainteresują się Twoją ofertą – czy nadal uważasz, że to kluczowy element sprzedaży Twojego biura podróży? Jeżeli tak, to zrób sobie dużą kawę i przeczytaj niniejszy artykuł do końca, bo masz sporo do nadrobienia, jeżeli chcesz wyprzedzić konkurencję w walce o klienta.

Dzisiejszy sposób na dotarcie do klienta i sprzedaż mu oferty Twojego biura podróży, to już nie witryna, główny ciąg komunikacyjny miasta, katalogi i ulotki ale szereg działań, skupionych wokół precyzyjnie zaplanowanej, poukładanej strategii marketingowej, która będzie prowadzić Cię za rękę w dotarciu do kolejnych, nowych klientów. Ponad 30 milionów Polaków korzysta z Internetu, a ponad połowa z nich loguje się na Facebooku, część tego tortu stanowią Twoi przyszli klienci!

W dzisiejszym artykule prezentujemy 10 powodów, dla których powinieneś pomyśleć o profesjonalnych działaniach marketingowych swojego biura podróży, aby zająć pierwsze miejsce w szeregu przed konkurencją.  

Dotrzesz do osób, które do tej pory nie mieli o Tobie pojęcia

Wyobraź sobie klientów, którzy poszukują wakacji last minute na Dominikanie.. jak myślisz, ilu z nich odwiedzi wszystkie biura podróży w mieście, a ilu sprawdzi dostępność takich ofert w internecie? Zakładamy, że na pierwszą część pytania odpowiesz bez problemu, lecz jeżeli nigdy nie reklamowałeś się w internecie, to nie masz pojęcia o tym, że średnio w miesiącu ponad 40 tysięcy osób pyta się o wakacje last minute, a 4 400 użytkowników internetu zawęża swoje poszukiwania wpisując w wyszukiwarkę frazę “Dominikana last minute”.

Czy gdyby przed Twoim biurem podróży ustawiło się kilka tysięcy chętnych, to nie wyszedłbyś do nich, aby im pomachać i krzyknąć “halo! mam dla Was świetną ofertę”? W taki sposób właśnie działa kampania Google Ads, jak długo chcesz jeszcze pozostać niezauważony dla nich?

Skierujesz swoją reklamę do tych, którzy potrzebują Twoich usług

Niemal każdy przedsiębiorca zaczyna reklamować swoje usługi od ulotek, prawdopodobnie Ty również masz ten epizod za sobą. Lecz czy wiesz, ile z tysięcy wydrukowanych przez Ciebie kolorowych kawałków makulatury znalazło swoje miejsce w koszu, a ile kopii rzeczywiście przyciągnęło nowych klientów?

Dzięki reklamie na Facebooku skierujesz swój komunikat do tych osób, które rzeczywiście będą zainteresowani Twoją ofertą. Jest to możliwe dzięki ogromnej bazie wiedzy o użytkownikach, na podstawie której inteligentny algorytm sam typuje z dużym prawdopodobieństwem osoby, które np. dużo podróżują. Czy wyobrażasz sobie, że wychodzisz na ulicę i pytasz wszystkich o ich częstotliwość podróży, po to aby właściwym osobom wręczyć ulotkę? Technologia zrobi to za Ciebie, o wiele razy szybciej i taniej!

Zmniejszysz koszty pozyskania klientów

Dzisiejszy marketing internetowy to precyzyjne dotarcie z komunikatem reklamowym do klienta, który poszukuje Twoich usług oraz bazowanie na raportach liczbowych, dzięki którym jesteś w stanie odpowiednio zoptymalizować każdą kampanię reklamową. Można to porównać do sytuacji, kiedy w różnych punktach miasta rozdajesz tysiące ulotek, a następnie dowiadujesz się, która lokalizacja przyniosła największy odsetek klientów i mało tego, wiesz również, że najbardziej chętni byli mężczyźni ubrani w czarny, skórzany płaszcz.

Czy posiadając taką wiedzę, wydrukowałbyś kolejnym razem tyle samo ulotek i rozdał je przypadkowym przechodniom, czy jednak skupił tylko na mężczyznach w czarnym płaszczu w tej jedynej części miasta? Tylko że.. w przypadku ulotek to niemal niemożliwe, a w internecie takie działania reklamowe to już standard.

Całkowicie wyeliminujesz losowość ze swojej działalności, ustalisz cele, zaczniesz monitorować wyniki i zwiększysz sprzedaż

Czy wyznaczasz sobie miesięczne cele sprzedażowe i skrupulatnie je realizujesz? W dzisiejszym marketingu opartym na liczbach nie ma miejsca na losowość. Wszystko jesteś w stanie dokładnie zmierzyć, monitorować i ustalić plan działań skupiony na osiągnięciu konkretnych, mierzalnych celów sprzedażowych.

Dzięki zestawowi dostępnych narzędzi i parametrów, np. współczynnikowi kliknięć (CTR) czy współczynnikowi konwersji (CR) jesteś w stanie dokładnie zaplanować wielkość sprzedaży, a następnie mając do dyspozycji szereg danych, tak nimi zarządzać, aby zrealizować zakładany wynik miesiąc do miesiąca bez żadnego przypadku.    

Przykładowo, kiedy wysyłasz do swoich klientów maila sprzedażowego, otrzymujesz następujące dane:

  • liczba osób, która go otrzymała
  • liczba osób, która go otworzyła
  • ile osób kliknęło w link
  • kto otworzył, lecz nie podjął żadnej akcji

Ten zestaw danych jest wystarczający do tego, aby podjąć odpowiednie działania, które uskutecznią wysyłkę kolejnego maila i zwiększą liczbę osób korzystających z oferty.

Zrozumiesz swoich klientów i stworzysz ofertę, jakiej oczekują

Jak szybko reagujesz na zmianę upodobań klientów? Czy zawsze jesteś w stanie zaoferować im to, czego oczekują? Dzięki dostępnym narzędziom marketingowym, zawsze możesz być na bieżąco z tym, czego oczekuje klient, czego poszukuje, co lubi, a to niezbędna wiedza do tego, aby zaskoczyć go ofertą wakacyjną stworzoną właśnie pod jego upodobania.

Kiedyś zmiana trendu była widoczna dopiero po jakimś czasie, a z pomocą przychodziły często bardzo drogie badania marketingowe. Dziś za pomocą kilku ruchów i kliknięć myszką, jesteś w stanie sprawdzić, gdzie na wakacje chciałby pojechać Stefan, mający żonę i dwójkę dzieci, mieszkający w promieniu 50 km od Ciebie.

Zbudujesz wizerunek pewnej, solidnej marki dla swoich klientów

Skuteczny marketing biura podróży nie może ograniczać się tylko do generowania sprzedaży, lecz także powinien stanowić budowę marki, która dla potencjalnego klienta jest synonimem pewności i bezpieczeństwa. Kiedy Twój klient słyszy o bankructwie kolejnego biura podróży, na pewno przez głowę przebiega mu myśl, czy aby na pewno Twoje biuro podróży jest dobrym wyborem?

Twoi klienci, którzy przecież jadą na wakacje odpoczywać od wszelkich stresów, na pewno wezmą pod uwagę Twoją dobrą reputację i markę solidnego partnera, dlatego nie możesz zapominać w swoich działaniach reklamowych o budowie wizerunku.

Dzięki odpowiedniej zawartości na swojej stronie, zyskasz autorytet u swoich klientów – nie tylko będziesz sprzedawał wycieczki ale zostaniesz ekspertem od nich

Marketing to nie tylko liczby i wyniki, ale także odpowiednia treść, która przyciągnie Twoich klientów. Jeżeli nie chcesz, aby zakup wycieczki last minute do Turcji był dla twojego klienta jednorazowym strzałem, pokaż mu się nie tylko jako sprzedawca, ale również jako ekspert, który doskonale wie, co sprzedaje, bo odwiedził przynajmniej połowę miejsc, które ma w ofercie.

Czy ogromna wiedza mechanika, do którego jedziesz naprawić auto nie dodaje Ci pewności, że to dobry wybór i właśnie u niego w warsztacie chcesz zostawić samochód? Nowi klienci, którzy po raz pierwszy odwiedzają Twoje biuro podróży na pewno mają wiele wątpliwości. Zaproś ich na swoją stronę internetową, na której podzielisz się osobistymi radami na temat obowiązkowych szczepień w Kenii, czy tego w której części Pekinu się zatrzymać, aby zdążyć zwiedzić najważniejsze zabytki w ciągu 4 dni.  

Zbudujesz społeczność, która będzie chciała kupować TYLKO u Ciebie

Apple, Harley Davidson, BMW – te marki wcale nie mają najlepszych i najtańszych produktów, a jednak otoczone są rzeszą wyznawców, którzy bez względu na cenę wciąż kupują ich produkty. Prawdopodobnie nie zbudujesz marki podróżniczej porównywalnej z tymi wyżej wymienionymi, ale odpowiednimi działaniami marketingowymi masz bardzo dużą szansę zbudować społeczność klientów, którzy myśląc o biurze podróży zawsze na pierwszym miejscu postawią Twoją markę oraz będą przyprowadzać Ci kolejnych klientów.

Jako znana marka, wynegocjujesz lepsze warunki współpracy ze swoimi partnerami handlowymi

Duży, albo znany może więcej… jeśli jeszcze nie spotkałeś się z tym w praktyce, to zapewne prędzej czy później się o tym przekonasz. Twoje działania marketingowe na pewno zostaną docenione nie tylko przez Twoich klientów, ale również przez partnerów, z którymi negocjujesz współpracę w zakresie organizacji wyjazdów, czy dla których jesteś tylko pośrednikiem.

Reklamowanie w internecie oferty tour operatorów, zwłaszcza gdy będzie to przez nich zauważalne, na pewno postawi Cię w lepszej sytuacji negocjacyjnej i otworzy drogę do rozmów o większej prowizji za sprzedaż oferty.

Zautomatyzujesz działania, dzięki którym oszczędzisz czas i pieniądze!

Jedną z największych zalet marketingu internetowego jest możliwość jego całkowitej automatyzacji. Zapomnij o telefonach do drukarni, która drukuje Twoje ulotki i plakaty oraz do firmy kolportującej materiały poligraficzne. Odpowiednio automatyzując działania, będziesz pozyskiwał klientów o każdej porze dnia i nocy, nawet kiedy śpisz.

W ciągu jednego dnia jesteś w stanie zorganizować całą gamę działań marketingowych, jak np. wysyłka e-maili z ofertą do klientów, ustawienie kampanii reklamowej, które rozpocznie się za dwa tygodnie, czy wysyłka smsów z kodem rabatowym. Ktoś w odpowiedzi na reklamę wyśle zapytanie w sprawie najnowszej oferty? Nie ma problemu, wirtualny asystent zanotuje jego numer telefonu, pod który następnie oddzwoni Twój handlowiec.

Nie zwlekaj, działaj!

Chcesz przekonać się na własnej skórze, jak skuteczne mogą być działania marketingowe Twojego biura podróży? A może coś jest dla Ciebie niezrozumiałe i potrzebujesz więcej informacji?

Skontaktuj się z nami w celu niezobowiązującej konsultacji, a po krótkiej rozmowie będziemy wiedzieć, jak możemy Ci pomóc!

Skontaktuj się!

Brak tagów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.*