8 sposobów

8 sposobów na to, jak zamienić odwiedzającego Twoją stronę w nowego klienta

Setki zainteresowanych wakacjami klientów przewija się codziennie przez Twoje biuro podróży. Po przekroczeniu progu salonu klient należy do Ciebie, ale czy ostatecznie skorzysta z Twojej oferty? To od Twojego sposobu komunikacji i zaangażowania zależeć będzie czy na wakacje pojedzie z Twoim biurem podróży, czy będzie szukać gdzie indziej.

Wyobraź sobie teraz tych samych klientów, którzy buszując w internecie napotykają Twój baner reklamowy, piękne zdjęcie rajskiej wyspy, która na chwilę uruchamia wyobraźnię. Klikają w obrazek, po czym lądują na Twojej stronie internetowej lub Fan Page. Co dalej? Jak te odwiedziny przekuć w realny kontakt i przyszły zysk dla Ciebie?

Dziś będzie o generowaniu tzw. leadów czyli najprościej mówiąc informacji o tym, że potencjalny klient jest zainteresowany zakupem tego, co oferujesz. W przypadku salonu stacjonarnego, taką informację otrzymujesz już kiedy klient przekroczy próg Twojego salonu.. a jak jest w internecie?

Pozyskiwanie leadów z Facebooka

W ostatnich latach serwis Facebook oraz jego komunikator Messenger zmienił całkowicie sposób komunikacji marketingowej i stał się niekwestionowanym liderem jeśli chodzi o dotarcie do potencjalnych klientów i skuteczność w generowaniu leadów.

Kampania “wyślij wiadomość”

Główną funkcją, która pomaga w dotarciu potencjalnego klienta do naszej firmy jest funkcja “wyślij wiadomość”, która pozwala na rozpoczęcie rozmowy poprzez komunikator Messenger bezpośrednio po kliknięciu na reklamę zawierającą przycisk zachęcający do wykonania akcji w postaci wysyłki wiadomość. Jeżeli klient ją wykona to już jeden wygenerowany lead, który można przekuć w sprzedaż wpada do Ciebie.

Jak przeprowadzić efektywną kampanię “wyślij wiadomość”? Musisz zaproponować swoim potencjalnym klientom coś, co zachęci ich do wysłania wiadomości i kontaktu z Tobą. Mogą to być np. prezenty dodawane do rezerwacji w postaci darmowego parkingu na lotnisku, zestaw kosmetyków plażowych, czy darmowy poradnik o tym, jak tanio wypożyczyć samochód za granicą.

Formularz lead ads

Facebook lead ads to typ reklamy, który pozwala na błyskawiczny dostęp Twoich potencjalnych klientów do interesującej ich oferty bez żmudnej ścieżki, którą wcześniej muszą “przeklikać”, dlatego też jest bardzo skuteczny. Po kliknięciu na reklamę zintegrowaną z “lead ads”, na ekranie komputera otwiera się formularz, który dzięki posiadanym przez Facebooka danym jest już przynajmniej w części wypełniony.

Potencjalnemu klientowi nie pozostaje nic innego jak kliknąć “wyślij”, a co najważniejsze dla Ciebie, wszystkie w ten sposób pozyskane leady trafiają do Twojej skrzynki pocztowej, a Ty chwytasz za telefon i dzwonisz do klientów. Prawda, że proste? A jakie skuteczne!

Promocja postów metodą “zostaw komentarz”

To metoda, która daje świetne wyniki w połączeniu z Chatbotem, czyli robotem, który automatycznie wykonuje pewne, wcześniej zaprogramowane funkcje. Zostawienie komentarza, do którego zachęcamy w poście to wstęp do konwersacji z botem, którego zadaniem jest doprowadzenie do określonego celu, np. otrzymania numeru telefonu lub maila po wpisaniu przez użytkownika pożądanego przez nas komentarza.

Warto dodać również, że samo pozostawienie komentarza generuje też wartość dla algorytmu Facebooka, który widzi interakcję z naszym postem i generuje większe zasięgi. Podobnie jak w poprzednim punkcie, wszystkie leady znajdą się w Twojej skrzynce mailowej, a Tobie pozostanie jedynie wykonanie telefonów do klientów.

Pozyskiwanie leadów ze strony internetowej

Planując strategię generowania leadów nie możemy zapomnieć o starszych użytkownikach internetu, którzy sporadycznie korzystają z Social Mediów, lub nie korzystają z nich wcale, a ograniczają się jedynie do przeglądarki internetowej.

W takim wypadku musimy zintensyfikować działania marketingowe na stronie internetowej, aby wygenerować lead’a i tym samym jak najbardziej zwiększyć szanse na to, że każdy kolejny odwiedzający zostanie w krótszej lub dłuższej perspektywie naszym klientem. Oto sposoby, dzięki którym tego dokonamy.

Formularz kontaktowy na stronie internetowej

Formularz kontaktowy na stronie to jeden z najbardziej tradycyjnych sposobów generowania leadów, który pamięta jeszcze początki internetu. Jednak mimo, iż jest to tak popularna forma kontaktu klienta z nami, często bywa niedopracowana i zamiast zachęcać – zniechęca do wypełnienia.

Postarajmy się, aby formularz kontaktowy był jak najbardziej czytelny i zawierał tylko najbardziej potrzebne informacje, warto jednak pamiętać o takich pozycjach jak numer telefonu, który pozwoli później zweryfikować autentyczność potencjalnego klienta, zakładany budżet jakim dysponuje, pożądany kierunek czy liczba osób.

Formularz lead’owy na stronie lądowania (landing page)

Na  stronę Landing Page Twoi potencjalni klienci mogą być przekierowywani zarówno ze zwykłych, regularnych postów na Facebooku, jak i płatnej kampanii. Im dłuższy i bardziej skomplikowany jest formularz, tym mniej leadów otrzymasz, lecz będą one prawdopodobnie bardziej wartościowe, ponieważ chęć poświęcenia dłuższej ilości czasu na wypełnienie formularza świadczy jednocześnie o większym zainteresowaniu Twoją ofertą. Pamiętaj również o tym, że sama strona lądowania musi być na tyle zachęcająca, by w ostateczności klient okazał dalsze zainteresowanie naszą ofertą i wypełnił formularz.

Wtyczka na stronie Chat Messenger

Aby umożliwić szybką interakcję z obsługą klienta bezpośrednio ze strony, polecamy zainstalować specjalną wtyczkę, która pozwoli skontaktować się tekstowo z Twoją obsługą klienta poprzez Messenger.

W przeciwieństwie do standardowego chat’a na stronie, każda wiadomość wysłana przez messengera zostanie zachowana w skrzynce odbiorczej, co da możliwość odpowiedzi w późniejszym czasie. Inną zaletą jest cała historia rozmowy, która może być przydatna w dalszej komunikacji z klientem.

Należy jednak mieć na uwadze, że po drugiej stronie takiej wtyczki musi stać człowiek, aby żadne zapytanie nie pozostało bez odpowiedzi. Osoba obsługującą chat po stronie biura podróży musi umieć odpowiedzieć na proste pytania dotyczące oferty, a w najlepszym wypadku rozmowę zamienić na leada czyli pobranie jakichkolwiek danych kontaktowych, np. numeru telefonu.

Wtyczka Call Page

Mimo rozwoju technologii i olbrzymiej popularności wiadomości tekstowych, wciąż jeszcze jest wielu klientów, dla których najlepszą formą kontaktu jest rozmowa telefoniczna. Jest to dobry sposób komunikacji zwłaszcza w przypadku, gdy klient jest niezdecydowany i ma wiele pytań – doświadczony handlowiec przez telefon znacznie szybciej i skuteczniej rozwieje wątpliwości niż poprzez e-mail czy messengera. Telefon to także częsty sposób kontaktu, kiedy w sezonie głównym biura podróży mają do dyspozycji ostatnie miejsca w ofertach last minute.

Call Page to wtyczka, która umożliwia klientowi pozostawienie numeru telefonu na stronie internetowej i zamówienie rozmowy telefonicznej z obsługa klienta. Ciekawostką jest możliwość podania czasu, w jakim klient może oczekiwać na rozmowę. 

Wpisy blogowe z wezwaniem do akcji na końcu

Kiedyś wpisy blogowe kojarzone były głównie z przekazywaniem wiedzy i też w takim celu były pisane, lecz wraz ze wzrastającą popularnością internetu i tzw. marketingu treści, blogi stały się kanałem komunikacji marketingowej i co za tym idzie również generowania leadów.

Aby wpis blogowy był skuteczną formą pozyskania klienta nie może już na początku przypominać artykułu sponsorowanego. Przede wszystkim powinien przekazywać to, czego szuka jego czytelnik, czyli np. wartościowych informacji o kuchni greckiej, czy o tym co zwiedzić w Turcji.

W Artykule można subtelnie dodać link do oferty ściśle powiązanej z artykułem, lecz to co najbardziej działa w kontekście pozyskania klienta, jest wezwanie do akcji na jego końcu. To, że czytelnik dotarł do końca artykułu, jest już oznaką tego, że artykuł go zainteresował, a być może nawet zbudował zaufanie do Ciebie jako autora, dlatego trzeba ten fakt wykorzystać zachęcić do kontaktu telefonicznego lub e-mailowego.

Zacznij generować leady już dzisiaj!

Nie pozwól na to, aby klienci, którzy odwiedzają Twoją stronę internetową wychodzili z niej bez pozostawienia jakiejkolwiek formy kontaktu! To tak, jakby każdy klient, który odwiedzi stacjonarnie biuro podróży pooglądał ofertę, zabrał katalog i wyszedł bez jakiegokolwiek zaczepienia nawet prostym tekstem “w czym mogę pomóc?” ze strony pracowników.

Jeżeli sposoby, które opisaliśmy wyżej wydają się dla Ciebie zbyt trudnym wyzwaniem, aby wdrożyć je osobiście, skontaktuj się z nami – pomogę Ci przekuć każdego odwiedzającego na realnego klienta! 

Skontaktuj się!

 

 

Brak tagów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.*