ile kosztuje

Ile kosztuje reklama biura podróży?

Właścicielom biur podróży często wydaje się, że same oferowane usługi są na tyle atrakcyjne, że nie potrzeba specjalnie zabiegać o klienta i jego zainteresowanie. Nic bardziej mylnego — właściwie poprowadzona kampania reklamowa biura może spowodować diametralny wzrost liczby klientów.

To, co dodatkowo działa na korzyść biur podróży to fakt, że wcale nie potrzeba dużych nakładów finansowych, aby stworzyć reklamę. Wystarczy tylko odpowiednia wiedza o tym, jak przekonać do siebie klientów i jakich narzędzi użyć do promowania ofert wakacyjnych. Ile kosztuje skuteczna reklama?

Jak dotrzeć za grosze do klientów w wyszukiwarce Google?

Duże grono osób zainteresowanych podróżami korzysta z wyszukiwarki Google, szukając najkorzystniejszych ofert. Jeśli chcesz sprawić, żeby to właśnie Twoje biuro znalazło się w zasięgu klienta, powinieneś zadbać o reklamę opartą na frazach kluczowych.

Marketing usług turystycznych wymaga wykorzystania wielu narzędzi. Wyszukiwarka Google potrafi zdradzić, czy kampania została dobrze zaplanowana. Czasem dobrze przemyślana oferta nie zostaje zauważona, bo biuro podróży w ogóle nie korzysta z pozycjonowania SEO lub nie prowadzi kampanii reklamowej, skupiającej się na słowach kluczowych.

W takim wypadku warto zlecić przeanalizowanie strategii marketingowej ekspertowi, który w krótkim czasie nadrobi zaległości biura podróży. Jakie podejmie kroki?

W pierwszej kolejności zostanie ustalona grupa docelowa Twojej kampanii, a Ty będziesz mógł wybrać, jaki średni budżet dzienny chcesz przeznaczyć na kampanię oraz ustalić limit maksymalnej stawki CPC – ceny za pojedyncze kliknięcie lub korzystając z rozliczenia CPM – kosztu za każde 1000 wyświetleń.

Kolejny ważnym krokiem jest dopasowanie słów kluczowych do kampanii. To dzięki nim nasi potencjalni klienci będą mogli zobaczyć reklamę i przejść na naszą stronę internetową.

Przykład: Chcesz wypromować wycieczkę do Egiptu. Ustalając dolną stawkę za jedno kliknięcie – 0,37 gr, możesz otrzymać średnią miesięczną liczbę wyszukiwań dla jednego ze słów kluczowych wynoszącą nawet 41 tysięcy użytkowników!  

Użyte przez Ciebie słowa kluczowe pokrywają się z wyszukiwanymi hasłami przez klientów, a Ty możesz obserwować rosnące kliknięcia i wyświetlenia.

Kampania dostosowana do oczekiwań klienta

Spośród klientów biur podróży można wyróżnić ich grupy, które charakteryzuje określona postawa. Część osób jest przywiązana do jednego biura podróży, które darzy zaufaniem – w tym wypadku pozyskanie klientów na lata wymaga wcześniejszej kampanii zwiększającej zasięgi. Kiedy uda się do nich dotrzeć, mamy wtedy osoby zainteresowane podróżami na co najmniej kilka lat.

Z kolei druga grupa to ludzie, którzy chętnie wybierają się w podróż, ponieważ zainteresowała ich oferta “last minute”. Atrakcyjna cena na kilka dni przed wyjazdem, ciekawa oferta łącząca wiele atrakcji lub sam kierunek podróży mogą okazać się kluczowe w wyborze przez klienta danego biura. W tym wypadku sprawdzi się reklama oparta na SEO.

Kiedy już potrafimy przewidzieć zachowania klientów, warto przeprowadzić skuteczną kampanię. Czy potrzebujemy do tego dużego budżetu?

Wystarczy stworzyć jedną grupę reklam, która będzie składała się z zestawu słów-kluczy oraz 2-3 reklam. Tworząc treść reklamy mamy do wykorzystania 3 nagłówki po 30 znaków oraz opis, w którym możesz umieścić maksymalnie 90 znaków.

Przykład: Wycieczka do Dominikany. Przy ustaleniu maksymalnego CPC – 0,45 gr dla frazy kluczowej “wczasy dominikana” możesz stworzyć kampanię, która zapewni Ci powiększenie liczby odbiorców: 193 kliknięcia i około 1,5 tysiąca wyświetleń.

Jak dotrzeć do klientów na Facebook’u?

Facebook to kolejne miejsce, w którym możesz za niewielkie pieniądze zachęcić do kupna wycieczek bardzo dużo osób.

Według badań ODM Group media społecznościowe wpływają na aż 74% decyzji zakupowych ich użytkowników. Dlaczego więc nie stworzyć kampanii dla biura podróży właśnie w tym miejscu i za niewielkie pieniądze?

a) Kampania zasięgowa może pomóc Ci dotrzeć z Twoim postem do większej liczby zainteresowanych osób. Na przykład, ustalając stawkę 2,95 zł, możesz zyskać zasięg do 17 tysięcy użytkowników, a  całkowity koszt wyniesie jedyne 49 zł!

b) Zapytania przez Messengera to kolejny sposób na wypromowanie biura podróży za niewielką kwotę. Po przygotowaniu interesującej treści, możesz przejść do ustalenia stawki. Przykładowo: przy stawce 0,81 groszy za każde rozpoczęcie konwersacji, i w efekcie wysłanie 200 wiadomości, zapłacisz niecałe 160 zł.

c) CPC na Facebooku to dobre rozwiązanie, jeśli chcesz bezpośrednio przekierować społeczność na stronę internetową Twojego biura podróży lub umieścić konkretny link dotyczący oferty. Przy kwocie 0,06 zł za każde wyświetlenie linku i dziennym budżecie w wysokości 125 zł, otrzymujesz zasięg 40 tysięcy wyświetleń i 3,5 tysiąca wyświetleń linku. CPM, czyli kwota za 1000 wyświetleń wynosi wtedy jedyne 7,45 zł!

Powyższe przykłady doskonale pokazują, jak w szybki i tani sposób można zwiększyć sprzedaż i zainteresowanie ofertami. Od teraz będziesz mógł konkurować z największymi biurami podróży, takimi jak Wakacje.pl, Itaka czy Booking.com.

Kiedy już osiągniesz pierwsze sukcesy, warto skonsultować swoje statystyki i raporty z kampanii z profesjonalistami, aby zostać jedną z najbardziej wpływowych firm.  Jeśli chcesz, aby Twoje biuro stanęło na nogi albo zwiększyło sprzedaż, nie zwlekaj i skontaktuj się ze mną!

 

Skontaktuj się!

 

 

 

Brak tagów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.*