One of young casual webdesigners with mug looking at laptop display while his colleague making presentation of new website

10 powodów, dlaczego strona WWW to niezbędny element Twojej marketingowej układanki

“Po co mi strona internetowa? Przecież klienci znajdują mnie przez Facebooka!” – to popularne twierdzenie wśród wielu właścicieli firm. Jednakże świadczy ono też o tym, że w ten sposób zamykają wielu klientom drzwi do siebie, a z drugiej strony narażają się na pewne niebezpieczeństwa, które związane są z opieraniem promocji tylko o jeden kanał internetowy, np. wspomniany Facebook. 

 

Nie dawaj powodu do radości swojej konkurencji z sąsiedniej ulicy i otwórz się na wszystkie możliwości marketingu internetowego! W tym celu zapraszam Cię do lektury dzisiejszego wpisu blogowego, w którym przedstawiam 10 argumentów za tym, że strona internetowa to niezbędny element marketingowej układanki Twojego biura podróży. W wielu miejscach nawiązuję do Facebooka, ponieważ chcę Cię przekonać do tego, że poleganie tylko na tym elemencie znacznie ogranicza Twój marketing. Jeśli znasz kogoś, kto się z tym nie zgadza to… zaproś go do lektury tego wpisu. Założę się, że nie przebije tych argumentów!

 

1. Strona internetowa to Twoje własne miejsce w internecie, które możesz urządzić, jak chcesz. 

Jeśli wynajmujesz lokal w galerii handlowej, to musisz przestrzegać wszystkich reguł najemcy, zachować układ ścian, design, a on może z Tobą rozwiązać umowę, kiedy zechce. Podobnie jest z FanPage na Facebooku! Mark Zuckenberg lubi zmiany, a Ty się możesz im jedynie przyglądać, wierz mi, protesty nic nie dają. 

Twoja własna strona www jest jak Twój własny lokal, który możesz zaprojektować i wyposażyć jak chcesz i nikt nie ma prawa Cię z niego wyrzucić oraz narzucić sposobu jego prowadzenia! Każdy element możesz dowolnie zmieniać i programować, podczas gdy na Facebooku masz “sztywny” układ, którego z wyjątkiem niewielkich zmian, nie ruszysz. 

Z punktu widzenia reklamy i dotarcia ze swoim komunikatem, posiadanie własnej strony jest bardzo istotne, bo sam decydujesz o liczbie i umiejscowieniu banerów reklamowych oraz poukładaniu informacji wg priorytetów, które uważasz za stosowne. Podobnie sprawa się ma z precyzyjną prezentacją ofert, które chcesz sprzedać. Na własnej stronie możesz je dowolnie definiować i prezentować. Facebook Ci takiej możliwości nie oferuje.

Muszę też dodać, że posiadanie własnej strony i domeny z nazwą Twojej marki dodaje wiarygodności i prestiżu. Sam przyznaj: czy więcej zaufania wzbudzi u Ciebie adres e-mail z końcówką buziaczek.pl czy z nazwą firmy po @?

 

2. Dywersyfikacja kanałów marketingowych.

Kluczem do jak najlepszego wykorzystania możliwości marketingu internetowego i co za tym idzie, dotarcia do jak największej liczby Twoich potencjalnych klientów jest dywersyfikacja kanałów, którymi się komunikujesz. Takimi kanałami mogą być media społecznościowe, np. Facebook, YouTube, Instagram, Tik-Tok, LinkedIn, jak również e-mail czy reklama w wyszukiwarce Google. Jednakże są one jedynie mediami wspierającymi, a każde z nich powinno prowadzić do podstawowego kanału, czyli strony internetowej. Dlaczego? Bo to internetowy odpowiednik Twojej głównej siedziby firmy, do którego masz pełną własność! 

Korzystając z pozostałych kanałów, jak Facebook, czy Instagram, tak naprawdę korzystasz z własności kogoś innego. Ten ktoś zawsze ma prawo zablokować Ci konto np. za niepoprawne wg niego reklamy, a Ty zostaniesz z niczym. Nad własną stroną www masz pełną kontrolę i nikt jej nie zablokuje, o ile nie prowadzisz na niej nielegalnej działalności. Owszem, Twoja strona może paść ofiarą ataku hakera, który ją skasuje… ale nawet w tak skrajnym przypadku zawsze możesz odzyskać kopię zapasową.

A jeśli mowa o skutecznym dotarciu do wszystkich klientów to Facebook ma jedną, ogromną wadę – nie wszyscy mają założone tam konta, zatem ograniczając się jedynie do tego kanału, z góry przekreślasz możliwość dotarcia do wszystkich.

 

3. Możliwość zintegrowania strony z narzędziami, które ułatwią wyszukiwanie ofert i kontakt klienta z Tobą.

Własna strona internetowa umożliwia Ci integrację z wieloma narzędziami, które pozwalają skutecznie generować zapytania na usługi. Jednym z najważniejszych narzędzi jest Call Page – aplikacja, która działa jak wirtualna asystentka na Twojej stronie, a ściślej mówiąc, prosi o pozostanie numeru telefonu i umożliwia zamówienie połączenia zwrotnego.

Innym bardzo przydatnym narzędziem strony www jest wyszukiwarka, dzięki której znacznie skrócisz czas obsługi klienta. Osoba, która ma upatrzony kierunek podróży, dzięki silnikowi wyszukiwania w ciągu kilku sekund odnajdzie interesujące go oferty. 

Innym ułatwieniem, które powinna umożliwiać klientom Twoja strona www, jest możliwość wysłania zapytania do konkretnej oferty. Takie zapytanie zawiera precyzyjny kierunek, hotel i termin, co znacznie ułatwia kontakt klienta z biurem, a Tobie pozwala oszczędzić czas.

 

4. Zaawansowane możliwości dotarcia do potencjalnych klientów (remarketing).

Odpowiednia konfiguracja strony internetowej pozwala dotrzeć Ci z reklamą do bardzo precyzyjnie zdefiniowanej grupy docelowej. W praktyce wygląda to tak, że jeśli użytkownik strony przeczyta Twój wpis blogowy o zabytkach Turcji, to zostawi za sobą elektroniczny odcisk (pixel), który pozwoli na późniejsze znalezienie go Twoim reklamom. W efekcie reklamy tureckich hoteli będą za nim “chodzić”, aż w końcu w nie kliknie i trafi do oferty lub formularza, na którym zostawi Ci swoje dane kontaktowe.

Umieszczając na swojej stronie wspomniany już wcześniej pixel, dotrzesz do innych osób, które jej jeszcze nie odwiedziły, lecz interesują się danym krajem. To darmowe narzędzie pozwala stworzyć grupę potencjalnych klientów, opierając się na precyzyjnie określonych warunkach. Na przykład wiemy, które osoby spędziły większą ilość czasu na stronie www, powiedzmy 3 minuty. To oznacza, że są zainteresowane tematem znacznie bardziej, niż osoby, które weszły i za chwilę wyszły ze strony.

Jak więc widzisz, Facebook może być znakomitym uzupełnieniem strony www, ale nigdy jej nie zastąpi, bo nie daje takich możliwości bez integracji z www.

 

5. Możliwość generowania wysokiej jakości zapytań.

Jednym z argumentów za wyższością FanPage nad posiadaniem strony www, jaki często słyszę, jest możliwość generowania szybkich leadów, czyli zapytań od klientów poprzez komunikator Messenger. Owszem, jest taka możliwość, ale niewiele osób sobie zdaje sprawę z tego, że takie zapytania są bardzo ogólne i z doświadczenia wiem, że rzadko prowadzą do zakupu. 

Natomiast posiadając stronę www, możemy generować zapytania, które znacznie zwiększają liczbę osób zainteresowanych konkretnym tematem, a dodatkowo dowiadujemy się o kliencie dużo więcej, bez konieczności rozmowy z nim. Dzięki temu od razu można przejść do procesu sprzedażowego, bo wiadomo, co go interesuje. Jak to możliwe?

Dzięki wspomnianej już wcześniej wtyczce “śledzimy” użytkowników, którzy czytali ofertę lub wpis blogowy dotyczący na przykład Grecji. Tworzymy zatem reklamę typu ‘Lead Ads’, która wyświetlana jest osobom, które spędziły co najmniej 3 minuty na tej stronie, a następnie pytamy użytkownika, który w nią kliknął nie tylko o numer telefonu, lecz również o budżet, czy termin urlopu. Dzięki temu możemy zadzwonić do niego z wcześniej przygotowaną bardzo precyzyjną ofertą!

 

6. Możliwości analityczne. 

Wcześniej wspomniałem o możliwości, a z marketingowego punktu widzenia, nawet potrzebie “śledzenia” użytkowników. Chodzi głównie o to, aby trafić z precyzyjnym komunikatem reklamowym. Jednakże posiadanie strony www to ogrom możliwości analitycznych, które daje darmowe narzędzie o nazwie Google Analytics.

Dzięki pozyskanym informacjom dokładnie wiesz, kto wchodzi na Twoją stronę, posiadasz zestaw demograficznych informacji o użytkownikach, takich jak wiek, płeć czy miejsce zamieszkania, a co więcej, wiesz również dokładnie, co czytają na Twojej stronie, skąd przyszli oraz ile czasu spędzają na każdej z podstron. 

Ważnym dodatkiem do Google Analytics jest także Google Search Console, który pozwala Ci także analizować słowa, jakie użytkownik wpisał w wyszukiwarce Google, zanim dotarł na Twoją stronę. 

Dodatkowo możesz pokusić się o inne darmowe narzędzie analityczne pod nazwą Yandex Metrica, które pokaże Ci nie tylko strony, które przeglądają użytkownicy, lecz dokładnie przeanalizuje, jak się na nich zachowywali i który fragment ich najbardziej zainteresował.

Umiejętne korzystanie ze wspomnianych narzędzi pozwala wyciągnąć wiele bardzo pożytecznych wniosków, które pozwalają zmodyfikować ofertę w taki sposób, aby bardziej przyciągała potencjalnych klientów.

7. Niższy koszt reklamy.

Wcześniej poruszyłem tematy re-marketingu i narzędzi, które pozwalają na generowanie skuteczniejszych leadów oraz precyzyjne dotarcie z komunikatem reklamowym do osób zainteresowanych np. konkretnym kierunkiem podróży.

To wszystko sprowadza się do jednego celu: jak najmniejszy koszt reklamy. Dzięki posiadaniu własnej strony www i użyciu wcześniej wymienionych narzędzi dowiesz się, kto ma urlop w najbliższym czasie i gdzie chce jechać na wakacje. Dzięki temu zapłacisz za wyświetlenia reklam tylko tym wyselekcjonowanym przez algorytm osobom, zamiast kupować kampanię reklamową skierowaną do 38 milionów Polaków.

Trzeba tu także wspomnieć o możliwościach reklamy w wyszukiwarce Google, która zapytana o biuro podróży, dzięki geolokalizacji wskaże biura podróży, które są najbliżej szukającego. Co więcej, za niewielką opłatą, w granicach 0,55 zł możesz poprosić Google, aby skierowała użytkownika bezpośrednio na Twoją stronę www, np. do zakładki z kontaktem. Nawet jeśli z niej wyjdzie, to dzięki wspomnianemu wcześniej “pixelowi” zostawi na niej ślad, a my go później znajdziemy i ściągniemy go z powrotem reklamą!

8. Obecność w wyszukiwarkach i pozycjonowanie.

Mówi się, że jeśli nie ma Cię w Google, to nie istniejesz. Ja bym dodał, że istniejesz jeśli… masz dużo pieniędzy. Lecz jeżeli nie chcesz wciąż płacić za to, że użytkownicy odwiedzają Twoją stronę, to pozostaje Ci budowanie mocnej pozycji w wyszukiwarce Google. Zapewne zwolennicy Marka Zuckenberga powiedzą teraz, że przecież strony Facebooka są katalogowanie w wyszukiwarce Google i owszem, jednak nie pojawiają się wysoko w wynikach wyszukiwania, a przecież chodzi o to, żeby być jak najwyżej, najlepiej w pierwszej dziesiątce.

W realizacji tego celu pomoże Ci odpowiednie pozycjonowanie swojej strony, a do tego jest Ci niezbędna strona www. 

 

9. Możliwość bezpośredniej sprzedaży.

Koniecznie muszę wspomnieć o tym, co jest ostatecznym celem wszystkich działań marketingowych, czyli sprzedaż. Po co wysilać się, aby zwabić klienta do swojego lokalu, skoro już 62% użytkowników internetu robi zakupy online nie wychodząc z domu (Raport „E-commerce w Polsce 2019”, Gemius). Aby móc wykorzystać moc “e-commerce”, potrzebujesz własnej strony internetowej.

Możesz być pewien, że część klientów, która trafi na Twoją stronę www, będzie gotowa, powiem nawet więcej, będzie pożądać zakupu Twoich usługi sprzed komputera. Dotyczy to przede wszystkim najmłodszego pokolenia, które wychowało się już w dobie informacji i internetu. Jeśli nie umożliwisz im zakupu przez sieć – stracisz klientów, a zyska Twoja konkurencja, która sprzedaż w internecie już opanowała.

 

10. Prowadzenie firmowego bloga.

Zestawienie argumentów za własną stroną internetową kończę elementem, który bezpośrednio związany jest z kilkoma poprzednimi punktami. Mianowicie, prowadzenie bloga zdecydowanie ułatwi Ci:

  • generowanie wysokiej jakości zapytań,
  • dotarcie do potencjalnych klientów (remarketing), 
  • obniżyć koszt reklamy.

Wszystko to dzięki treściom, wg których segmentujemy naszych klientów, a następnie za sprawą wspomnianego wcześniej pixela kierujemy do nich komunikaty, które dopasowujemy do ich oczekiwań. Krótko mówiąc, wiemy, kogo zainteresował wpis blogowy o polecanych hotelach w Turcji i kierujemy do niego reklamy typu “Dziękujemy, że zainteresowałeś się naszym wpisem! Przygotujemy dla Ciebie najlepsze propozycje sprawdzonych hoteli w Turcji i dokonamy rezerwacji Twoich wymarzonych wakacji. Skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy “. Skupienie się jedynie na prowadzeniu FanPage nie da Ci takiej możliwości.

Jeszcze jedną istotną zaletą prowadzenia bloga jest wspomaganie w pozycjonowaniu strony na najbardziej pożądane przez Ciebie hasła, które powinny być ujęte we wpisie blogowym. O tym również pisałem wcześniej.

Czas na Twoją stronę www!

Czy powyższe 10 argumentów przekonało Cię do prowadzenia własnej strony internetowej? Mam nadzieję, że tak! Jeżeli jeszcze nie wiesz jak się za to zabrać, lub prowadzisz już stronę, ale te poruszone zagadnienia są Ci obce – daj znać! Jestem od tego, aby Ci pomóc i pokazać, jak proste może być pozyskiwanie klientów przez marketing internetowy.

Skontaktuj się  ze mną jak najszybciej, pomogę!
https://travelsales.pl/kontakt/

Brak tagów

Comments are closed.